ברוכות וברוכים הבאים אל הבלוג "לא מדויק". המטרה שלי כאן היא פשוטה - לספר על דברים במתמטיקה שמעניינים אותי, לתת את האינטואיציה שמאחוריהם ולהתלהב מהם. לא משנה אם זה חשבון של בית הספר היסודי, מתמטיקה של התיכון, לימודים אוניברסיטאיים או סתם חידות נחמדות - להכל יש מקום.

איך אני מעלה פוסטים לבלוג?

חדשים פה?

פוסטים שלא דורשים ידע מוקדם ומראים כמה מתמטיקה זה מגניב

לדף »

רשימת הפוסטים המלאה

ראו את כל הפוסטים בבלוג, כולל אפשרות לחפש לפי כותרת ולסנן לפי קטגוריה

לדף »

פוסטים אחרונים

חישוב קוונטי: האלגוריתם של שור

האלגוריתם של שור הוא הקלף המנצח של חישוב קוונטי: גם פותר בעיה פרקטית מעניינת, וגם עושה את זה עם המון מתמטיקה מגניבה מסוגים שונים ומשונים

חישוב קוונטי: אלגוריתם הערכת פאזה

התמרת פורייה הקוונטית הייתה קסם, והערכת פאזה מתבססת עליה כדי לעשות קסם בריבוע

התמרת פורייה הקוונטית

התמרת פורייה היא כבר ככה קסם, אז רק לחשוב מה יקרה כשיעשו אותה קוונטית

חישוב קוונטי בגישה מתמטית, חלק ה': אלגוריתם דויטש-ג'וזה

אלגוריתם דויטש-ג'וזה הוא הזדמנות ראשונה לראות בפעולה את אחד מהמרכיבים המרכזיים בחישוב קוונטי: התאבכות

חישוב קוונטי בגישה מתמטית, חלק ד': שערים קוונטיים

איך מייצרים מצבים שזורים? איך מודדים מצבים של שני קיוביטים ויותר? בפוסט הזה אנחנו מסיימים להציג את המתמטיקה הבסיסית שנדרשת כדי לתאר חישוב קוונטי

פוסטים נבחרים

אז מה הקטע עם הנוסחה המעצבנת הזו?

האם (2+2)2÷8 שווה ל-16 או ל-1? תאמינו או לא, אבל הנוסחה המזעזעת הזו היא גלגול חדש של נוסחה ישנה יותר שכבר כתבתי עליה בבלוג. אז כמו עכשיו התשובה היא בעיקר תעזבו אותי באמא'שכם

מה זה בעצם מחשב קוונטי ולמה מתלהבים ממנו?

מחשבים קוונטיים משתמשים בעקרונות מופלאים באמת בפיזיקה כדי לבצע חישובים מאוד מסויימים בצורה יעילה יותר משאפשר לעשות במחשב רגיל. אבל התחום עדיין בחיתוליו ונפוצות עליו הרבה מיסקונספציות. אני מנסה לעשות קצת סדר בבלאגן.

משפט ארבעת הצבעים

האם מספיקים ארבעה צבעים כדי לצבוע כל מפה כך שאין שתי מדינות סמוכות הצבועות באותו הצבע? לכאורה שאלה פרקטית קלילהלה שהתעוררה מנסיון מעשי לצבוע את מפת אנגליה; בפועל מפלצת מתמטית שהוליכה את הקהילה שולל במשך קרוב למאה שנים ולבסוף נפתרה רק באמצעות מחשבים.